sv
endesv

Krossa myterna om pappersindustrin

När det mesta vänder digital, finns det fortfarande ett stort antal objekt fortfarande på papper även om vissa av dem har de så kallade mjuka kopior. Låt oss ta en kort lista över dessa objekt:

• Äktenskapsförord

• mark eller egendom titlar

• Pass

• Rapporter kort

• Diplom

• Origami

• Tidningar

• Transaktions kvitton

• Affärs tillstånd

Ja, en del av dessa objekt kan ha elektroniska formulär som lagras i cyberrymden, men när de behövs, är de tryckta eller papperskopior fortfarande krävs. Så behöver vi fortfarande papper och för den skull diskussionen här kommer missuppfattningar om papper markeras.

Papper är inte miljövänlig

Tvärtemot vad många tror, ​​inte pappersproduktionen inte döda träd och minskar våra skogar. Förmodligen inte känt för många, är papper hållbar – vilket betyder att den är återvinningsbar. Det är en förnybar resurs och det finns hållbarhetsskogs grupper vars fokus är att söka efter alternativa källor. I ett svenskt studie avslutad KTH Centre for Sustainable Communications och publicerats i HuffPost konstaterade det att:

”Om du är en ivrig läsare som tillbringar mer än 30 minuter om dagen läsa nyheter, tryckupplagan resulterar i en lägre miljöpåverkan än att läsa på nätet (28 kg CO2 per år, per person för tryck kontra 35 kilo per år, per person för online-läsning).”

Studien visar att när det gäller att lämna en klimatpåverkan är digital form inte är undantagna från detta fenomen. Låt oss ge en punkt till papper kontra noll till digital i denna omgång.

Papper är inte effektiv

I en ny forskning som publiceras i Print Week, finns det fortfarande ett stort antal människor som föredrar tryckta annonser som ett sätt för företag att engagera konsumenterna. Även den nuvarande inriktningen av företag är att gå digital när det gäller försäljning och kommunikation, marknadsförare få en viss unik fördel genom att rikta kunder genom papper. Det verkar finnas en allmän uppfattning om att direkt marknadsföring förbättras. Bland marknadsförare, det finns en hel del ansträngning ansvarig direkt marknadsföring till skillnad från när det var bara början.

Dessutom är våra e-inkorgar översvämmas av en massa spam nuförtiden. Vi satsar på att det finns en hel del e-postmeddelanden som du ignorerar när det gäller marknadsföring. Men när ett papper annons, broschyr, eller en katalog presenteras med en bra papper och utskriftskvalitet, gör det du ta en andra titt ut av nyfikenhet. När detta händer, då pappersform hade lyckats fånga din uppmärksamhet.

Papper är för dyrt

Vissa företag generalisera att användningen av papper och tryckta produkter bidrar till höga driftskostnader. Om de säger det, betyder det att de inte samarbetar med rätt pappersleverantör eller skriva ut tjänsteleverantör. Dessa industrier har inte ignorerat införandet av digital teknik i sin produktion. Snarare har de belånade innovationer för att förbättra sina erbjudanden i en mer hållbar process. Man behöver inte välja papper över digital hela tiden. Företagen måste bara hitta sätt hur de effektivt kan kompletteras på ett sätt som bidrar till framgång.

Med pappers myter belysts ovan, finns det en annan förenande och större myt att vi måste avslöja – pappersindustrin är döende. Denna missuppfattning håller inte lämplig logik om behovet av papper. Papper och utskriftsprodukter är varor som är här för att stanna i denna ständigt växande utbud av marknader. Passera nästa papper snälla …

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
product
product_variation

Kontakt Test 
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more Got it!