sv
endesv

Influencers: Är de relevanta i World of Paper Art Marketing?

I denna värld av digital marknadsföring, har en uppsättning av människor som kallas påverkare uppstått. Influencer marknadsföring är ett kraftfullt verktyg som utnyttjar den möjlighet att påverka och främja innehållsdrivna kampanjer. I papperskonstindustrin finns det noterbara påverkare som tillhandahåller effekten flesta pappersproducenter kräver. Kommer de att lägga betydelse, kreativitet och livskraft till företag?

Men först, låt oss definiera vilka dessa påverkare är.

Påverkare: Göra skillnaden

Hur påverkare övertyga människor i sina nischmarknader och hur kan vi mäta deras effektivitet? Är påverkare fortfarande viktigt eller ska vi överväga andra marknadsföringsstrategier? Den rungande svaret är: Ja.

Nu finns det en observerad skillnad mellan makro påverkare och mikro påverkare. Låt oss titta på deras gemensamma definition: någon som har etablerat en engagerad publik på en social media-plattform – som Instagram – och vem utnyttjar deras trovärdighet, äkthet och trovärdighet att attrahera och övertyga sin publik att göra ett beslut om att konvertera.

Den största skillnaden ligger i antalet sina anhängare. Mikro påverkare har vanligtvis mindre än 10.000 anhängare medan makro påverkare har anhängare norr om detta nummer. Men detta betyder inte att den förra är mindre effektiv än den senare. Den största skillnaden beror på en affärskapacitet – kostnaden. Deras användning kommer att realistiskt förlita sig på marknads uppsåt och budget för kampanjerna.

Påverkare av papper Art

Låt oss fokusera på några viktiga påverkare i papperskonstindustri och deras inverkan på digital marknadsföring.

1. Ann Martin (All Things Paper)

Ann Martin är en Delaware-baserade quilling papper konstnär och bloggare. Hon främjar kreativt papper konst och papper hantverk genom konsten att quilling. Den konstnärlig teknik sker genom lindning och rullning papper för att skapa olika och kreativa föremål. Hennes kärlek till papperskonst födde bloggen All Things Paper. Hennes andra kända verk är quilling papper smycke. Dessutom ledde hennes passion henne att skriva en bok som heter ”The Art of Quilling papper smycke.”

2. Peter Dahmen (papper Design)

Designer och pappers artist, Peter Dahmen, har specialiserat sig på att skapa pop-up kort och vikta föremål tillverkade av papper och kartong. Han är också en populär YouTube artist som ökade hans popularitet inte bara från sin bas i Dortmund, men sådana länder som Israel och Tyskland för att nämna några. 
Han började att skapa popup-skulpturer sedan 1989 och enligt honom är den viktigaste egenskap som ett papper artist bör ha är tålamod.

3. Georgia O’Keefe (målad papper konst)

Wisconsin födda Georgia O’Keefe inspirerar barn att måla sin favorit gård-inspirerad konst, målning av lador. Hon ger digital målning lektioner och har idag två projekt där barnen kan registrera. Hennes hemsida, målade papper konst, ger konstlektioner efter ämne, klass nivå, och teknik. Hon hade lärt elementära konst i 20 år i Ohio. Hon har cirka 12.000 fans på Facebook.

Det finns andra påverkare värda att nämna. I denna kombinerade värld av papperskonst och digital marknadsföring med trovärdighet, äkthet och betydande antal anhängare har alla en tydlig inverkan på branschen som fortsätter att existera. Vi kommer att innehålla andra påverkare inom de närmaste artiklarna. Håll utkik efter fler!

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
product
product_variation

Kontakt Test 
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more Got it!